Cairns & Airlie Beach/Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Max Vos - WaarBenJij.nu Cairns & Airlie Beach/Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Max Vos - WaarBenJij.nu

Cairns & Airlie Beach/Whitsundays

Door: Max Vos

Blijf op de hoogte en volg Max

06 November 2015 | Australië, Airlie Beach

Inmiddels zijn we een maand verder, dus het wordt wel weer eens tijd voor een nieuw reisverslag. Vanaf het laatste reisverslag tot afgelopen zaterdag (bijna 3 weken) verbleef ik in Cairns. Ik heb 2 weken gewerkt als sales consultant in het winkelcentrum, en moest daar locals aanspreken met de vraag of zij geinteresseerd waren in cursussen/opleidingen. Ik ben na 2 weken er mee gestopt omdat het vooruitzicht maar 2.5 dag per week was, en ik toch gewoon fulltime wil werken. Dus de gok genomen om Cairns te verlaten op zoek naar een nieuwe baan ergens anders. Cairns als stad ga ik niet heel erg missen, er is niet veel te doen. En al helemaal niet als je als je tours gedaan hebt.

Wel heb ik daar ontzettend veel nieuwe mensen ontmoeten. Van knettergekke Engelse kamergenoten, die voordat zij zich voorstelde mij eerst vertelde dat het wel de bedoeling was dat ik op de eerste avond met hun wel "smashed" moest zijn. Wie Engelsen op vakantie een beetje kent, snapt vast wat ik hier mee bedoel. Ook een hoop Duitsers ontmoet, waar ik ook heel veel gezellige avonden mee heb gehad. Al met al, de gezellige avonden en alle vette tours, dat maakt dat ik zeker genoten heb in Cairns.

Wel had ik de beslissing genomen om verder te reizen, afgelopen zondag had ik de bus genomen naar Airlie Beach, waar mij tours naar de Whitsundays gepland stond. Tsja, en die laatste zaterdagavond in Cairns, dan was me een goede. Met de hele groep voetbal gekeken in de bar, Halloween gevierd, Australie zien afgaan tegen de Kiwi's in de rugby finale en genoeg gefeest. Met erg weinig slaap en een goede hangover stapte ik zondagochtend om 08.00 in de bus, waar de buschauffeur mij ietwat chagerijnig meldde dat het wel de bedoeling was dat ik 20 min van te voren aanwezig was bij de bus. Maar na het zien van mijn kleine oogjes, en de rode schmink nog in mijn baard, begreep hij het wel. Denk ik...

Afgelopen zondag aangekomen in Airlie Beach, waar ik meteen 2 nieuwe Zweedse kamergenoten had, met wie ik tevens dezelfde boot zou pakken de dag er na. Maandag vertrokken naar de Whitsundays, waar ik een paar heerlijke dagen gehad heb. Erg chill hostel, heerlijk gechild op het strand, gesnorkeld en een hoop leuke dingen gedaan. Laatste avond als " fake Dutchie" meegedaan met Team Sweden aan de karaoke. Nooit geweten dat ik liedjes van ABBA nog redelijk kende. Dat Zweedse backpackers net zo gek waren als Engelse, daar ben ik tijdens de Tour wel achter gekomen.

Afgelopen woensdag weer teruggekomen in Airlie Beach. Gisteren met nieuwe mensen een biertje wezen drinken in de bar van ons hostel, waarbij gezegd moet worden dat ik steeds beter wordt in pool. Gisteren en vandaag verder met mijn zoektocht naar werk. Heb nu even een pauze. Het is niet makkelijk in Airlie Beach, dus ben aan het afwegen: ga ik naar Agnes Water, Bundaberg of alvast naar Hervey Bay. Daar ga ik gauw achterkomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

23 jarige die gaat backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Actief sinds 16 Sept. 2015
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 6450

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 10 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: