Nieuw-Zeeland, zet het op je bucket list - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Max Vos - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland, zet het op je bucket list - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Max Vos - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland, zet het op je bucket list

Door: Max Vos

Blijf op de hoogte en volg Max

24 Mei 2016 | Nieuw Zeeland, Taupo

Al weer twee weken in NZ, de tijd vliegt, maar wat is het er prachtig. Ontzettend groen, ruige natuur, een hoop koud en heet water bronnen enz. En dan heb ik nog geen vulkaan gezien.

11 mei kwam ik aan in Auckland, waar ik op het vliegveld werd opgepikt door David Vos, de neef van mijn vader. De eerste 5 dagen verbleef ik bij David en Sue (zijn vrouw). Een eigen kamer was ook weer eens erg fijn. Heel speciaal om familie te ontmoeten die je niet kende, en ik had het geluk dat het ontzettend leuke en warme mensen waren. Ik ben ontzettend verwend met eten en dergelijke, en ook namen zij mij mee naar mooie plekken in Auckland. Goede gidsen had ik dus! De mensen uit NZ zijn ook ontzettend vriendelijk. Waar ik op zaterdagavond de laatste bus miste, kreeg ik gelijk een lift van een echtpaar. De vrouw kwam oorspronkelijk uit de UK, en was ook een backpacker geweest. Uiteindelijk was zij hier blijven hangen. Nadat ik was thuis gebracht, vroeg ik of ik ze iets kon geven (het bespaarde me een taxirit). Het antwoord was duidelijk: "Nooooooo don't be so silly. Welcome to NZ".

Na Auckland vertrok ik met de bus naar het Zuiden. Onze eerste stop was Hot Water Beach. Een klein plaatsje met prachtige natuur (zie ook foto s op FB). Na een goede middag-wandeling gingen we savonds naar het strand, onze eigen hot water pool maken. Het water onder de grond is ontzettend warm. Dat komt door de heet water bron die onder het zand zit. Het warme water vermengt zich in het zand, en afhankelijk van het getij, kun je dus je eigen hot water pool graven. Raar idee toch. Je loopt het strand op, en je hebt het echt ontzettend koud. Je graaft een kuil (ja ook dichtbij de koude zee) en voor je het weet lig je in een warm zandbad.

Na Hot Water Beach verbleven we een nacht in Waitomo. Daar heb ik de black water rafting gedaan. Abseilen, zipplining en door de grot geklommen. Hele gafe ervaring. Ook benn ik in Hobbiton geweest, bizar om te zien hoe gedetailleerd de filmset daar is.

We vervolgden onze reis naar Rotorua. Iedere busrit maken we ook een wandeling. De natuur verveelt hier echt nooit. In Rotorua verbleef ik 5 dagen, ook hier kon ik weer bij familie verblijven. Shirley Vos, de nicht van me vader en haar man Grant. Ook ontzettend lieve en warme mensen. Zij lieten mij Rotorua zien. Het Red Wood Forest, de zowel groene als blauwe lakes, de grootste heet en koud water bron in NZ. In een woord: beautifull! Na 5 heerlijke dagen vertrok ik gisteren naar Taupo. Onderweg natuurlijk nog even een heet water bron meegepikt, en savonds hadden we een leuke avond in de kroeg. Wat wel erg balen is, is dat de Tongariro Crossing, de prachtige 7 uur durende bergwandeling, met vulkanen, emerald lakes, en prachtige natuur is afgelast. De must do in NZ. Misschien op de terugweg dan maar.

Morgenochtend vertrek ik naar River Valley, voor we naar Wellington gaan. En dan staat het Zuidereiland op het programma. Laat de tijd aub heel langzaam gaan, ik wil hier nog lang niet weg.


  • 01 Juni 2016 - 08:28

    Ineke Poppes:

    Hoi max
    Goed om te lezen dat je zo geniet en wat leuk om fam.te ontmoeten van je vader !
    Wat een goed gevoel zal dat zijn geweest .
    Zoals je het beschreef heel hartelijk en heb je veel gezien de reis van je leven he ?
    Geniet nog maar !groetjes van ons xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

23 jarige die gaat backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Actief sinds 16 Sept. 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 6440

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 10 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: