Melbourne so far! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Max Vos - WaarBenJij.nu Melbourne so far! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Max Vos - WaarBenJij.nu

Melbourne so far!

Door: Max Vos

Blijf op de hoogte en volg Max

20 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Melbourne, de laatste bestemming van Australie waar ik ook een tijdje ga verblijven. Het terugblik op de afgelopen week.

Na een zeer vermoeiende treinreis kwam ik dinsdagochtend aan in Melbourne. Ik kwam er gelijk achter dat het weer hier heel veradelijk kan zijn. Bij aankomst was het 42 graden met het ontzettend warme wind waarmee het op het strand ook bijna niet uit te houden is. De dag er na liep ik in zomerkleding naar buiten; 19 graden, met gevoelenstemperatuur van 12 graden (brrr). In Nederland schommelt het nu tussen boven en onder nul, dus zal het niet te lang hebben over het weer:)

De afgelopen week ook weer een hoop leuke dingen gedaan. Allereerst zijn we naar het Formule 1 circuit geweest van Albert Park. Waar ik een echt racecircuit verwachtte, was het eigenlijk gewoon een groen park met allerlei sportverenigingen en andere recreatie. Alleen in de maand van de race staat het helemaal in het teken van de F1. Een multi-functioneel park zullen we maar zeggen.

Ook ben ik met mijn Duitse reismaat naar de Eureka Skytower geweest, waar we bij zonsondergang een prachtig overzicht hadden over de stad van Melbourne, vanaf jawel, de 88ste verdieping!
Ook hebben we met twee Nederlandse meiden de Great Ocean Road gedaan, wat echt geweldig was! Het prachtige uitzicht langs de kust, een lekker muziekje erbij, en een heerlijke weg om te rijden (veel hoogteverschillen maar soms ook heel bochtig en krap), do I need to say more?
En als klap op de vuurpijl, de Australian Open bezocht! Wat was dat ontzettend gaaf, zo anders dan Roland Garros in Parijs waar ik geweest ben. Mensen zijn heel relaxed, en de sfeer is echt geweldig. Ik had een Ground Pass, waardoor ik toegang had tot de Hisense Arena en de overige banen.

De spelers die ik gezien heb (voor de tennisliefhebbers) zijn, Nishikori, Kohlschreiber, Thiem, Haase, Cilic, de Bakker, Almagro Dimitrov, Bouchard en Nick Kyr(g)ios. Niet slecht toch voor omgerekend 26 euro? Bij de wedstrijd Cilic-de Bakker, Dimitrov en Bouchard zat ik helemaal vooraan, waarbij ik nog een foto genomen heb met Raemon Sluiter en Richel Hogenkamp tijdens de wedstrijd van de Bakker. Zonder het in de gaten te hebben vroeg ik het aan de coach van de Bakker, die reageerde een beetje verontwaardigd: " Ehm, eigenlijk ben ik aan het coachen, maar vooruit dan maar" . Dat ik nog het einde van de wedstrijd van Nick Kyrios (zoals ze hem hier noemen) heb meegemaakt mag een wonder genoemd worden, 2 uur voor de wedstrijd gingen mensen al naar binnen in de Hisense Arena (en dat terwijl hij niet heel geliefd is). Probeer je dan eens in te denken wat voor gekkenhuis het geweest zou zijn gisteren bij de wedstrijd van Lleyton Hewitt.

Een prachtig einde van het reizen in Australie, waar ik nu de komende 2 maanden wil gaan werken in Melbourne, voordat ik naar Nieuw-Zeeland ga om daar weer 4/5 weken te reizen. Erg veel verslagen zal ik tot die tijd niet meer schrijven, maar mocht je enthousiast geworden zijn en wil je tips. Just ask me mate!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

23 jarige die gaat backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Actief sinds 16 Sept. 2015
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 6442

Voorgaande reizen:

22 September 2015 - 10 April 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: