De laatste loodjes en de aankomst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Max Vos - WaarBenJij.nu De laatste loodjes en de aankomst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Max Vos - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes en de aankomst

Door: Max Vos

Blijf op de hoogte en volg Max

25 September 2015 | Australië, Sydney

En toen ineens was het 22 september. De dag dat ik naar Australië vertrok. De dag ervoor afscheid genomen van mn moeder die het toch wel moeilijk vond. 22 september om 09.45 vertrokken we naar Schiphol. De zenuwen vielen eigenlijk wel mee! Meer de stress, heb ik alles wel mee? Eenmaal aangekomen op Schiphol was het eigenlijk gelijk heel relaxed. Ik had er zin in!

Voorgesteld aan de groepsgenoten die ik nog niet allemaal had gesproken, een kort inleidend praatje van de mevrouw van Australian Backpackers en we konden inchecken. Toen het afscheid nemen. Dat maakte wel veel indruk op me. Het is ook niet zomaar wat, 6 maanden aan de andere kant van de wereld.

De vlucht naar Bangkok verliep voorspoedig alhoewel 11 uur wel lang vliegen is. De laatste uurtjes met een aantal groepsgenoten bijgepraat onder het genot van een biertje. Slapen lukte ondanks honderd pogingen echt niet. De tankstop was zo gebeurd. Na ong. 3.5 vliegen waren we in Taiwan. Het plaatsje waar we zaten in Taiwan was druk en volgebouwd met hoge gebouwen (niet bijzonder). De 10 uur wachten in Taipei verliepen vlot. Eindelijk even geslapen in een hotel waar we inmochten en een frisse duik genomen in het zwembad in het hotel. Daarna nog 9 uurtjes vliegen tot Sydney.

Nu net 1.5 dag in Sydney. Leuke, levendige stad met hele chille mensen. Gisteren een beetje uitgerust en vandaag regeldag gehad. De vermoeidheid vloeit langzaam uit het lichaam, het weer gaat beter worden (nu regen en 17 graden). Kortom het avontuur kan beginnen!

• 25 September 2015 - 15:33

Bas Roele:

Max, ouwe rammer ga er van genieten en tot over 6 maanden.